Terug naar overzicht

 

Kennismakingsmiddag

Op woensdag 18 juni vindt de kennismakingsmiddag plaats. Deze activiteit start om 16.00 uur en eindigt omstreeks 17.00 uur. Je maakt tijdens deze middag kennis met je mentoren en klasgenoten. Ook zal er een foto van je gemaakt worden voor het schoolpasje.

Kom je met de fiets? Dan mag je je fiets aan de achterkant van de school parkeren bij de ingang van de conciërge onderbouw. Indien je gebracht wordt met de auto verzoeken wij om je te laten afzetten bij onze hoofdingang. Het is helaas niet toegestaan om de auto voor de school te parkeren.

Wij zijn ons ervan bewust dat er aan het eind van het schooljaar meerdere scholen zijn die op kamp zijn of andere activiteiten hebben. Omdat deze activiteiten allemaal op andere data vallen, is het helaas niet mogelijk om een datum te prikken voor de kennismaking die voor alle leerlingen past. Voor leerlingen die op woensdag 18 juni niet aanwezig kunnen zijn is op woensdag 25 juni tussen 15.00 en 15.30 een extra moment gepland voor het maken van een foto voor het schoolpasje.

 

Start schooljaar

Het nieuwe schooljaar begint voor de leerlingen op dinsdag 19 augustus. De eerste twee dagen van het schooljaar staan in het teken van de introductie. Op deze dagen zul je nader kennis maken met elkaar, je mentoren, de docenten en de school. Het programma wordt in de week vóór de start van het schooljaar per e-mail toegestuurd en is vanaf dat moment terug te vinden op onze website.

 

Boekenfonds

Via het boekenfonds ontvang je komend schooljaar een gratis boekenpakket.

Op zaterdag 16 augustus kun je je boekenpakket ophalen. Het ophaalschema zullen wij tijdig kenbaar maken.

Voor het ontvangen van het boekenpakket hebben we een door ouder(s)/verzorger(s) ondertekende bruikleenovereenkomst nodig. Mocht je op de afhaaldag verhinderd zijn, dan mag ook iemand anders met de door ouder(s)/verzorger(s) ondertekende bruikleenovereenkomst jouw pakket afhalen.

Bij vragen kun je contact opnemen via boekenfonds@sintermeerten.nl. In verband met de zomervakantie is het boekenfonds van 9 juli tot en met 12 augustus niet bereikbaar.

Bijlage 1a Bruikleenovereenkomst 2025-2026.pdf

Bijlage 1b Bruikleenovereenkomst te tekenen 2025-2026.pdf

 

Digitale leermiddelen / laptop

Naast boeken ontvang je bij een groot aantal vakken digitale leermiddelen. Op het Sintermeertencollege werken we op basis van ‘Bring Your Own Device’ (BYOD). Je neemt hiervoor zelf een laptop mee naar school. Indien je nog geen geschikte laptop hebt, is er de mogelijkheid een laptop te kopen bij een door ons geselecteerde leverancier, de Campusshop. Deze leverancier zal op dinsdag 10 juni van 16:30 tot 18:30 uur bij ons op school aanwezig zijn om ouder(s)/verzorger(s) te informeren over de verschillende mogelijkheden.

Wil je weten aan welke specificaties je laptop dient te voldoen? Kijk dan op onze website bij BYOD Sintermeertencollege

Bijlage 2 Campusshop.pdf

 

ICT introductie

Ter voorbereiding op het gebruik van ICT op school staan onderstaand een aantal documenten zoals een ICT introductieboekje en meer informatie over de nodige voorbereidingen.

Bijlage 3 Voorbereiding-voor-gebruik-van-ICT-op-school-Compleet.pdf

Bijlage 4 ICT-introductieboekje.pdf

Bijlage 5 Handleiding-MFA-leerlingen-Microsoft-authenticator.pdf

 

Sportkleding

Voor alle leerlingen bestaat de sportkleding uit een wit t-shirt met het Sintermeertencollege logo en zwarte sportbroek, met een extra rood t-shirt voor leerlingen die deelnemen aan de sportklas. Bij het ophalen van de boeken kan deze kleding ter plekke worden aangeschaft tegen een contante of pinbetaling. Gedurende het schooljaar kan sportkleding via de sportdocent worden aangeschaft.

Gymshirt                           € 16,50

Sportbroek                        € 10,50

Gymshirt sportklas         € 18,50 (alléén voor leerlingen in de sportklas)

Indien gymschoenen worden aanschaft om te gebruiken tijdens de gymles, wilt u er dan rekening mee houden dat deze schoenen alléén gebruikt worden voor indoor gebruik? Het is niet toegestaan om buitenschoenen te gebruiken tijdens deze lessen in de sporthal.

 

Schoolbenodigdheden

Alle brugklasleerlingen werken met een ‘Plenda’ agenda. Deze Plenda ontvang je van school tijdens de introductiedagen. Het is daarom niet nodig om zelf een agenda aan te schaffen.

Passer, schaar, geodriehoek, schriften en andere materialen dien je wel zelf aan te schaffen. Wil je weten welke schoolbenodigdheden wij aanraden om aan te schaffen?

Bijlage 6 Schoolbenodigdheden.pdf

 

SOMtoday leerling en ouder

SOMtoday is het leerlingvolgsysteem dat wij op Sintermeertencollege gebruiken.

Hierin houden wij niet alleen jouw voortgang bij, maar ook afwezigheid door ziekte, ongeoorloofd verzuim en alle andere zaken die van invloed zijn op jouw welzijn bij ons op school. Ook toetsen en de cijfers worden gecommuniceerd in SOMtoday.

Je krijgt een eigen inlognaam en wachtwoord via jouw schoolmail. Deze gegevens ontvang je in de eerste 2 dagen van je introductieweek. Hiermee kun je direct inloggen op je eigen SOMtoday-account via het Intranet van Sintermeerten.

Als ouder/verzorger hebt u eigen inloggegevens die toegang geven tot SOMtoday, zodat u kunt meekijken met uw kind. Deze inloggegevens ontvangt u in de eerste week van het nieuwe schooljaar.

Via bijgaande link is meer informatie te vinden over SOMtoday.

https://somtoday-servicedesk.zendesk.com/hc/nl/categories/360001503518-Somtoday-leerling-en-ouder

 

Zermelo

In het roosterprogramma Zermelo wordt jouw rooster weergegeven. Indien er een lokaalwijziging of docentwijziging is, dan vindt je dat hier gelijk terug. Het is daarom belangrijk dagelijks jouw dagrooster in Zermelo te controleren.

Tijdens de introductieweek ontvang je van je mentor inloggegevens voor jouw schoolaccount. Zodra je hiermee kunt inloggen dan heb je via Intranet ook toegang tot jouw Zermelo.

Als ouder/verzorger hebt u eigen inloggegevens die toegang geven tot Zermelo, zodat u kunt meekijken met uw kind. Deze inloggegevens ontvangt u in de eerste week van het nieuwe schooljaar.